Yang Maha Berkesan berpeluh Palms Pemulihan - Remedi Mudah untuk Hentikan Berpeluh berlebihan Fast

Yang Maha Berkesan berpeluh Palms Pemulihan - Remedi Mudah untuk Hentikan Berpeluh berlebihan Fast

Tanpa syak lagi, tapak tangan berpeluh boleh menyebabkan banyak ketidakselesaan dan rasa malu. Nama perubatan untuk keadaan ini dikenali sebagai hiperhidrosis palmar. Punca sebenar penyakit ini masih tidak diketahui, tetapi beberapa pakar spekulasi puncanya ialah kerana hiperaktif sistem saraf bersimpati.

Individu-individu yang mengalami hiperhidrosis palmar teruk biasanya merasa jauh lebih sukar untuk melaksanakan tugas-tugas tertentu setiap hari. Berita baik adalah bahawa terdapat beberapa tapak tangan berpeluh semula jadi ubat-ubatan yang boleh memberikan beberapa bantuan yang signifikan dari masalah.

Salah satu yang paling berkesan semulajadi tapak tangan berpeluh ubat adalah teh bijaksana. Kajian terbaru menunjukkan bahawa teh sage boleh secara mendadak mengurangkan berpeluh.

Untuk menggunakan teh sage sebagai rawatan anda akan mempunyai untuk membeli teh yang mengandungi 5% bijaksana. Sebaik sahaja anda mempunyai teh yang anda perlu bancuh dan membolehkan ia curam sehingga dua hari.

Sekarang ketegangan teh dan rendam tapak tangan anda di dalamnya. Anda juga boleh berjemur di bawah kain atau kain kecil dalam teh dan menggunakan kain buruk direndam di tangan anda.

Sesetengah orang percaya bahawa menggunakan antiperspirants adalah salah satu yang terbaik tapak tangan berpeluh ubat. Anda boleh mencari antiperspirants semula jadi di pasaran yang tidak mempunyai sebarang bahan kimia di dalamnya.

Anda boleh menggunakan losyen antiperspirant yang boleh anda gunakan untuk menyelesaikan berpeluh berlebihan anda. Untuk menggunakan antiperspirant anda hanya perlu sapukan pada tangan anda.

Satu lagi salah satu yang terbaik tapak tangan berpeluh ubat adalah akupunktur. Akupunktur adalah kaedah perubatan Cina yang menggunakan pin untuk merangsang saraf tertentu pada badan.

Prosedur ini hanya selamat apabila dilakukan oleh akupuntur berlesen. Lebih-lebih lagi, FDA juga telah menyatakan bahawa jarum yang digunakan dalam prosedur ini mesti steril dan bukan toksik.

Jika anda memutuskan untuk pergi melalui dengan akupunktur untuk merawat tapak tangan berpeluh anda, penempatan pin akan bergantung kepada gejala anda. Selain daripada ini semula jadi berpeluh tapak tangan ubat, anda juga perlu tahu beberapa perkara yang anda harus mengelakkan untuk menjaga keterukan keadaan ini di bawah kawalan.

Anda tidak boleh menggunakan mana-mana serbuk bayi di tangan anda. Mempunyai tangan anda ditutup dengan serbuk hanya akan membuat keadaan lebih teruk. Anda juga harus mengelak daripada makanan yang mengandungi iodin. Sebahagian daripada makanan ini termasuk brokoli, asparagus, daging lembu, ayam belanda, hati, dan bawang putih

Satu lagi salah satu yang lebih berkesan tapak tangan berpeluh ubat adalah asid tannic. Asid tannic dalam teh boleh bertindak seperti antiperspirant semula jadi untuk tangan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar