All About Wheatgrass

All About Wheatgrass

Daun Gandum rumput muda tumbuhan gandum biasa yang Juiced atau kering untuk dimakan. Ia dianggap sebagai makanan lengkap kaya dengan klorofil yang, mentah, makanan yang mujarab hidup. Daun Gandum dituai apabila ia mencapai tahap pemakanan sebelum peringkat penyambungan apabila kilang itu adalah kira-kira 7 dan 11 inci tinggi. Pada peringkat ini, tenaga terkumpul yang boleh kuasa muncrat pertumbuhan besar-besaran ditangkap apabila ia Juiced. Jus dengan cepat akan mengoksidakan, adalah penting untuk mengambil dengan serta-merta atau melindunginya daripada pengoksidaan untuk memelihara tenaga kehidupan dalam.

Kandungan klorofil yang tinggi gandum membantu membersihkan darah dan menyahtoksik hati. Ia memainkan peranan penting dalam tindak balas pemindahan biokimia yang berlaku di dalam badan. Wheatgrass adalah diketahui mempunyai sifat anti-penuaan kerana ia kaya dengan antioksidan yang melawan radikal bebas dalam aliran darah. Radikal bebas ini, apabila tidak dikawal boleh menyebabkan kesan degeneratif yang membolehkan sel-sel bermutasi organ-organ dalaman dengan itu merosakkan dan menyebabkan kedutan pada kulit. Ia adalah sumber yang baik vitamin dan mineral. Ia juga kaya dengan asid amino yang merupakan blok binaan protein dan enzim. Komposisi pemakanan jus wheatgrass dipandang tinggi kerana keadaan mentah yang mengandungi spektrum luas nutrien yang dikenal pasti memberi manfaat kepada kesihatan dan mempunyai sifat-sifat penyembuhan yang unik. Wheatgrass adalah sumber yang kaya dengan serat yang membantu membersihkan kolon dan memecahkan toksin curahan ia keluar dari badan.

Jus wheatgrass kualiti boleh datang hanya dari wheatgrass iaitu bidang-tumbuh tidak seperti wheatgrass yang ditanam dalam dulang dan dalam rumah hijau yang dikenali untuk membangunkan acuan kerana persekitaran sistem tertutup. Acuan ini dengan mudah boleh mencemarkan wheatgrass dan menyental atau mencuci mungkin tidak sepenuhnya menghapuskan pencemaran bahan. Sesetengah penanam menggunakan racun kulat, peroksida hidrogen atau hanya memotong atas acuan. Walau bagaimanapun, amalan-amalan dan teknik yang tidak berkesan kerana seluruh rumput masih tercemar. Acuan tumbuh terus ke rumput dan walaupun dengan basuh atau menyental, ia adalah lebih cenderung bahawa pertumbuhan mycelia atau acuan lendir akan dimakan menyebabkan reaksi toksik yang akan dialami seperti sakit kepala, loya dan muntah-muntah. Rasa keseluruhan adalah tidak menarik dan dahsyat kerana kehadiran acuan dan bahan-bahan toksik yang dihasilkan. Acuan tidak boleh dilihat dengan mudah kerana ia adalah sangat baik dan satu-satunya cara untuk melihat mereka adalah dengan memaksa flash kamera digital pada pangkal pokok seperti yang anda mengambil gambarnya. Untuk menikmati sepenuhnya faedah, minum hanya jus wheatgrass berkualiti ditanam di luar rumah yang rasanya jauh lebih baik.

Beberapa faedah yang berkualiti minum jus wheatgrass adalah seperti berikut:

* Rasa kesejahteraan kedua-dua fizikal dan mental

* Sistem imun yang lebih kukuh disebabkan oleh detoksifikasi pada tahap selular

* Tidur bunyi yang meningkatkan tenaga mental dan fizikal

* Mengurangkan keradangan dalam badan

* Lesser keinginan selera makan

* Kukuh saraf

* Meningkatkan penglihatan dan penglihatan malam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar