Bagaimana untuk menghilangkan kutu Dengan Mayonis

Bagaimana untuk menghilangkan kutu Dengan Mayonis

Hidup di rambut banyak spesis mamalia dan burung adalah serangga kecil parasit dikenali sebagai kutu yang (tunggal untuk kutu). Ini adalah benar untuk manusia. Terdapat 3 jenis spesis kutu yang telah diketahui tinggal manusia. Kutu boleh dibandingkan dengan nyamuk tetapi dengan satu perbezaan utama. Mereka hidup memakan dan memberi makan kepada hanya satu tuan rumah kerana mereka tidak boleh terbang. Terdapat banyak kaedah yang berbeza untuk mengeluarkan serangan kutu.

Serangan daripada kutu adalah agak mudah untuk melihat. Kutu adalah kira-kira saiz biji bijan dan sukar untuk melihat, tetapi pasti tidak mustahil. Tanda terbesar yang seseorang mempunyai infestasi kutu adalah tanda gigitan dan lebam besar yang akan ketinggalan. Ini akan ditemui pada kulit kepala individu dan leher. Anda juga mungkin dapat melihat banyak najis hitam kecil yang ditinggalkan oleh mereka. Ini akan muncul di rambut mereka dan juga pada sarung bantal mereka. Mereka akan menjadi lebih mudah untuk mengesan pada orang dengan rambut pirang atau berwarna muda sarung bantal.

Ia adalah satu ekor isteri lama yang boleh anda membunuh semua kutu pada rambut yang berkutu orang dengan bahan-bahan seperti mayonis, minyak tanah, peluntur, petrol, cuka, Vaseline dan pelbagai jenis produk rumah yang lain. Kebanyakan kaedah ini tidak pernah ditunjukkan untuk bekerja. Menggunakan mayonis biasanya hanya mewujudkan keadaan huru-hara yang besar dan tidak pernah ditunjukkan untuk membunuh apa-apa.

Ia biasanya dicadangkan untuk menggunakan produk khusus dibuat untuk membunuh kutu. Terdapat banyak pilihan seperti syampu, racun perosak, dan dibuat khas sikat delousing. Kaedah-kaedah ini akan terbukti menjadi yang paling berkesan untuk membunuh anai yang cepat. Tidak ada bahaya besar yang dikaitkan dengan menggunakan produk-produk ini. Anda lebih cenderung untuk mencederakan anak anda dengan meletakkan minyak tanah atau peluntur di rambut mereka daripada anda dengan produk yang dibuat khusus untuk membunuh kutu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar