Perubatan Alternatif - Colorpuncture

Perubatan Alternatif - Colorpuncture
Antara banyak amalan perubatan alternatif menjadi tren, "Colorpuncture" boleh dikatakan menjadi salah satu yang paling revolusioner dan satu yang semakin popular besar di Eropah. Peter Mandel adalah pengasas disiplin ini perubatan alternatif yang telah membangunkan amalan ini selepas meletakkan lebih 25 tahun penyelidikan empirikal sengit. Amalan Colorpuncture melibatkan tumpuan cahaya berwarna terutamanya pada titik akupuntur dan juga di tempat lain pada kulit. Fokus cahaya berwarna memberi tenaga rangsangan penyembuhan yang kuat dalam tenaga kita dan badan-badan fizikal.
Bagaimana Adakah Colorpuncture Berfungsi?
Cahaya digunakan dalam amalan Colorpuncture untuk sembuh. Cahaya dikenali sebagai ketara dalam kesan menembusi jauh ke dalam sel-sel badan dan bergerak pantas. Ia kini telah ditemui oleh ahli-ahli sains bahawa cahaya adalah medium yang mana sel-sel berkomunikasi dan menjadi asas kepada banyak fungsi tubuh. Dalam sesi rawatan Colorpuncture, cahaya berwarna memberi tumpuan kepada titik tertentu pada kulit menggunakan tangan peranti mudah alih yang dikenali sebagai "Acu-Light". Peranti ini direka khas untuk membawa rod kaca boleh ditukar ganti, setiap daripada mereka mampu memancarkan cahaya dalam jarak gelombang yang berbeza, sekali gus menjadikan ia mungkin untuk berkomunikasi yang berbeza-beza maklumat bertenaga ke sel-sel kulit. Cahaya itu memberi tumpuan kepada titik tertentu dengan cara yang tertentu yang telah ditetapkan dengan corak yang ditetapkan warna. Cahaya yang diserap oleh kulit dan dihantar bersama-sama apa yang dipanggil "laluan bertenaga" atau "meridian" ke dalam badan merangsang komunikasi antara sel dan penyembuhan berbangkit.
Kaedah rawatan adalah teknik penyembuhan holistik berkuasa yang menawarkan cara eksklusif untuk sampai ke bahagian bawah beberapa masalah kesihatan. Teknik ini dirangka untuk menangani asal-usul kedua-dua gejala fizikal dan bukan fizikal. Pesakit yang telah menjalani Colorpuncture telah melaporkan perubahan penting dalam tubuh mereka, pandangan emosi yang lebih baik dan rasa yang lebih tajam arah dalam kehidupan mereka.
Siapa Boleh Manfaat Daripada Rawatan Colorpuncture?
Sesiapa pun boleh mendapat manfaat daripada borang ini tertentu rawatan lain kerana cahaya adalah medium yang kuat hidup dan juga instrumen lembut untuk penyembuhan. Colorpuncture boleh membantu akses dan menyembuhkan akar masalah mereka yang merasakan sakit dan percaya bahawa tanda-tanda mereka boleh menjadi hasil daripada isu-isu emosi tidak dapat diselesaikan atau trauma lama. Ia juga boleh membantu orang-orang yang keliru dan tidak mempunyai hala tuju dalam kehidupan. Colorpuncture bukan hanya untuk orang yang sakit, ia juga merupakan bantuan yang tidak ternilai orang yang sihat yang ingin mencegah penyakit oleh profilaktik membersihkan sekatan bertenaga.
Bagaimana Adakah Rawatan Colorpuncture Betul Dipilih?
Kaedah rawatan menggunakan teknik yang dikenali sebagai "Kirlian Tenaga Pelepasan Analisis" yang dibangunkan dan digunakan oleh Peter Mandel selepas menilai lebih daripada 800,000 gambar Kirlian daripada pelanggan beliau dalam tempoh 20 tahun. Kaedah ini cepat dan tepat menentukan rawatan yang paling berkesan untuk pesakit tertentu. Ia bergantung kepada gambar Kirlian diambil cahaya pemancar dari jari tangan dan kaki pesakit sebelum rawatan untuk menentukan Colorpuncture rawatan akan menjadi yang paling sesuai dan berkesan untuk pelanggan tertentu. Gambar Kirlian diambil selepas rawatan memberikan maklum balas serta-merta dan ikrar visual keberkesanan proses penyembuhan.
Siapa yang Patut Belajar Colorpuncture dan Di mana Satu Bolehkah Dapatkan Latihan?
Pengamal Colorpuncture pada masa ini termasuk psiko, doktor, ahli tulang, ahli terapi urut, pekerja badan, naturopaths, pakar homeopati dan akupuntur. Hanya kira-kira mana-mana bomoh yang berminat untuk memperkenalkan mendalam penyembuhan minda-badan ke dalam amalan mereka akan mencari Colorpuncture bantuan yang besar.
Latihan yang ditawarkan di Amerika Syarikat menerusi Institut Esogetic Colorpuncture. Kakitangan institut itu dilatih dan disahkan oleh Peter Mandel sebagai Esogetic Pengajar. Kursus yang ditawarkan oleh institut ini telah dibangunkan dengan berunding dengan International Mandel Institut Switzerland.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar